Direktlänk till inlägg 8 maj 2018
Google är återigen i ropet, den i särklass största aktören online gör som dom vill.
Kritiken växer nu dock mot onlinegiganten. Flera stora mediehus motsätter sig de nya reglerna som Google vill inför när det gäller annonsering. Mer finns att läsa på exempelvis Breakit.
Till något helt annat. Esport växer allt mer och fler och fler onlineannonsörer har fått upp ögonen för sporten. Den kan definerar ungefär så här:
I allmänhet är den enklaste definitionen konkurrenskraftiga spel på professionell nivå. Det inkluderar bara videospel, men i stort sett alla spel med en vinnare och en förlorare kan spelas som en esport, trots att ju större spelarbasen och ju mer stöd den har desto bättre är konkurrensen. En bra källa för nyheter om esports är esports news
GDPR... vänder du i dörren när du hör ordet? Hur många mail har du inte fått senaste veckorna som frågor om både det ena och det andra? GDPR är alltså EU:s nya direktiv vad gäller hur företag hanterar data om personer. Har du någon gång regis...
Vad kan göra annonsering mer effektivt än vad den är idag? Jo, annonsering mobilt. Nedan följer en kort beskrivning på vissa begreep när det gäller mobilannonser. Mobilannonsering är den typ av annonsering som visas på mobila enheter, t.ex. smart...
Hej! Frank heter jag och jobbar med annonsering och marknadsföring online. Min ambition är att sammanfatta hur annonsvärlden ser ut idag, och uppdatera er läsare på de senaste nyheterna inom branschen. Jag är inte mycket för småprat så jag hop...